Friptura de iepure la cuptor in tava

noiembrie 3, 2012 at 10:28 am Lasă un comentariu

Iepure la tava

Iepure la tava

Carnea de iepure este foarte gustoasa si de ce nu si foarte sanatoasa. In Romania se consuma foarte putina carne de iepure chiar si la nivel global exista o deficienta de carne de iepure de aproape 40% deci cerere exista, ce impedica sa apara si producatorii? asta nu stim.

Ai mei de mic copil de cand ma stiu ai crescut iepuri, usor de intretinut iepurii mananca aproape orice, frunze, iarba, grau porumb paine etc si nici nu le trebuie mult spatiu si pe deasupra nici nu fac zgomot. Tata facea de fiecare data friptura de iepure la tava sau afara la tuci. Cea la tuci imi placea foarte mult, cu foi de dafin, piper si putin vin alb sau rosu si de ce nu chiar si putina tarie coniac. Cu mamaliga calda si un mujdei simplu de tara (usturoi, sare si apa) era friptura ideala. Mama mai pregatea carnea de iepure si la tava cu ceva cartofi si 1-2 ardei la fel o minunatie.

Mie mi-a placut intotdeauna carnea de iepure insa nu toti cunoscutii mei au aceleasi gusturi, insa pe multi i-am pacalit atunci can i-am invitat la masa ca le fac o friptura de miel si au mancat ei la friptura de miel de mama focului pana la final cand le-am spus ca este iepure si parca si-au mai schimbat putin gusturile, au zis ca o sa mai incerce.

Ce nu mi-au pregatit ai mei cand eram mic din carne de ieupre este supa sau ciorba, insa cred ca si asta ar iesi buna, asta doar daca esti „devorator” de carne de iepure si consumi multa si ti s-a cam luat de friptura, insa dupa parerea mea ar fi pacat sa faci ciorba din ceva ce iese foarte bun ca si friptura.

Revenin la reteta noastra de iepure la cuptor, am pregatit-o rapid intr-o duminica pentru o masa in familie copioasa si usoara. Spun usoara pentru ca a fripturi nu pun garnituri consistente de cartofi natur, prajiti sau piure ci cat carnea simpla si cu ce legume au fost prin tava ici colo. Toata lumea foloseste rozmarin la iepure insa eu cred ca cimbrul este mult mai bun, ii da alta aroma parca de plaiuri romanesti asa ca sper sa nu se supere bucatarii cei mari. Vinul este foarte important alb de preferat si demidulce, merge si demisec insa alb trebuie neaparat sa fie. Usturoiul asa cum am descoperit ca e mai bine sa-l fac va iesi minunat. Se taie coditile de sus ale capatanii si mustatile si se pune cu partea taiata in tava fara sa-l curatati. Se va coace frumos, va lasa aroma isi va lua aroma de la vin si cand va fi gata copt decat il stoarceti peste friptura de iepure, o minunatie. Ceapa la fel de importanta si ea, eu folosesc numai ceapa rosie la mancaruri si ceapa de apa deoarece este ceva mai dulce si nu atat de puternica. Ceapa se taie in 4 de obicei si se lasa se se coaca frumos. Din ceapa copata si usturoiul copt pentru cine doreste se poate face un sos minunat pentru orice fel de friptura, frecat cu putina sare si piper si 2-3 picaturi de ulei de masline.

Eu dupa um v-am spus servesc friptura de iepure fara garanitura si asta am invatat-o de la francezi, mananca mai gustos cu arome mai multe si mai rebele insa fara garnitura si cred ca asta e ceva mai sanatos si pentru corp.

Serviti friptura de iepure simpla, fara muraturi sau alte garnituri doar cu un pahar de vin alaturi, si fara paine. Merge de minune pentru o masa in familie insa si pentru o cina romatinca, este usoara si nu ingreuneaza corpul daca dupa cina cumva se anunta si desertul.

Retete de iepure la cuptor o gasiti aici.

Pofta buna

Entry filed under: Retete si tratamente. Tags: , , .

Oua de Prepelita – Indicatii si Tratamente cu Oua de Prepelita

Lasă un comentariu

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Oua si carne prepelita


noiembrie 2012
L M M J V S D
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

Blog Stats

  • 16.762 Vizitatori

Oua de prepelita

Retete si tratamente

Trafic

Partener

www.turism-arges.ro